U okviru projekta saradnje Gimnazije „Slobodan Škerović“ sa lokalnom zajednicom, učenici odjeljenja I-H, I-J, I-L opšte gimnazije i I-E2 dvojezične gimnazije održali su 12. juna 2025. godine u American Corneru (KIC „Budo Tomović“) prezentaciju pod nazivom „Život na pravcu“. Događaj je realizovan pod mentorstvom profesorica Mirjane Pješčić i Maje Đozović, kao nastavak školskog projekta koji je premijerno predstavljen na manifestaciji „Dani matematike“ 30. maja 2025. godine.

Obradom mladima bliskih tema, poput uticaja zaljubljenosti, korišćenja telefona, dužine sna i boravka u prirodi na raspoloženje i koncentraciju, kao i mogućnosti zarade džeparca kroz male biznise, istaknuta je praktična vrijednost matematike. Kroz primjere iz psihologije, medicine, sporta, geopolitike, ekonomije i muzike,  učenici su pokazali da linearna funkcija može poslužiti kao efikasan alat za analizu međusobnih odnosa pojava koje oblikuju našu svakodnevicu. Iako se neki prikazani fenomeni u stvarnosti ne ponašaju potpuno linearno, učenici su ih u duhu istraživačkog pristupa modelirali u formi linearnih funkcija – kao početnu fazu analize. Na taj način pokazali su kako matematičko razmišljanje i metode funkcionišu kao sredstvo za razumijevanje i strukturisanje složenog svijeta oko nas.

Veliku pažnju privukla je dvojezična prezentacija koju su na engleskom jeziku pripremile učenice Vjera Vujadinović i Sara Dajović u čast prisustva profesorice Sare Dejms, čime su potvrdile kvalitet dvojezične nastave, ali i spremnost za širenje naučnih sadržaja na globalnom nivou.

U projektu su učestvovali učenici:
 I-H: Tajra Lamežević, Lana Pavićević, Najla Smaković i Sarija Ramović;
 I-E2: Anastasija Vujadinović, Jovana Dangubić, Sara Dajović, Jana Bojić, Vjera Vujadinović i Helena Beatović;
 I-J: Staša Radović, Elena Osrajnik, Anja Radovanović, Lena Muk i Varvara Otašević;
 I-L: Maša Braković, Damjan Kapor, Martina Grbović, Nađa Vukčević, David Janinović i Majer Lara.

Posebnu zahvalnost upućujemo organizatorkama Mileni Vučelić i Anici Vujnović iz American Cornera, koje su obezbijedile izuzetno prijatan ambijent, tehničku podršku i toplu dobrodošlicu, što je doprinijelo izvrsnoj atmosferi i dodatnoj motivaciji učenika.

Ova aktivnost još jednom je potvrdila da je matematika – ako joj se pristupi kreativno, kritički i istraživački – bliska, svakodnevna i neiscrpno korisna, a saradnja između škole i lokalne zajednice pokazala je važnost stvaraja prostora za mlade da razvijaju i dijele svoje znanje.