Прва радионица, која је на креативан начин спојила ове двије наизглед удаљене области, одржана је 20. новембра у библиотеци наше школе.
🔹 Ученица Наста Поповић (III М) приказала је књижевну периодизацију користећи математичке термине и успоставила везе између књижевних ликова и математичких појмова.
🔹 Ива Дедић, Лука Вучинић и Лука Пејовић (IV К) представили су геометријски и аритметички низ и показали како се дати низови могу уочити у романима „Странац“ и „Процес“. Том приликом говорили су о синтези умјетности и логике, те логици апсурда као бесконачног низа и парадоксу граница.
🔹 Професор Милош Поповић говорио је о дјелу „Тристрам Шенди“ и наративним линијама по којима се кретао приповједач овог романа. Објашњење наративних токова кроз графичке приказе професор Поповић је наставио помоћу Фрајтагове пирамиде, те Вонегатових графикона на којима вертикална оса мјери срећу, а хоризантална пролазак времена.
🔹 О роману „Видјела“ Еленор Катон говорила је професорица Александра Брновић, објаснивши његову математичку структуру и њено књижевно значење.
Под менторством професорица Марије Јаћимовић и Гордане Пејовић, ђаци-предавачи су детаљно објаснили различите математичке појмове и осмислили креативне задатке за све учеснике радионице.
Гимназијалци су, овог пута, угостили своје вршњаке из Средње економске школе „Мирко Вешовић“ и Средње стручне школе „Иван Ускоковић“.
️Хвала свима на учешћу и сјајној атмосфери! Пројекат, под покровитељством Министарства просвјете, науке и иновација, биће настављен – радујемо се новим открићима.
View this post on Instagram