Vanredni ispiti za učenike I, II i III razreda – jun 2025. godine
Vanredni ispiti za učenike I, II i III razreda održaće se od 16. do 20. juna 2025. godine po sljedećem rasporedu.

ПАНОНСКИ МОРНАР РАШИРИО ЈЕДРА У СВЕЧАНОЈ САЛИ ГИМНАЗИЈЕ
У петак 30. 5. у свечаној сали наше школе одиграла се премијера комада под називом „Панонски морнар“, чији је идејни творац матурант Радивоје Дурутовић. Као љубитељ стваралаштва Ђорђа Балашевића, спојивши своју са маштом великог кантаутора, написао је драму која приказује живот Балашевићевог лирског субјекта. Вече испуњено пјесмом, емоцијама и стиховима, приредили су нам чланови драмске секције под руководством професорица Светлане Поповић и Јелене Војиновић Ћалић, а свима је осмијех био лајтмотив.

MEĐUNARODNI DAN BIODIVERZITETA
Povodom Međunarodnog dana biodiverziteta, koji se obilježava 22. maja, učenice Teodora Bulatović, Anđela Vuković i Anđela Mićunović iz 2-B odjeljenja održale su u utorak, 27. maja 2025. godine, predavanje na temu „Biodiverzitet Crne Gore“, s ciljem podizanja svijesti o važnosti očuvanja biološke raznolikosti. Učenice su ukazale na značaj biodiverziteta, ugrožene vrste i mjere zaštite. Poseban akcenat stavljen je na nedavno otkrivenu biljnu vrstu u Crnoj Gori, Petrolamium crnojevicii iz porodice usnatica (Lamiaceae), čime je istaknuta vrijednost i bogatstvo biljnog svijeta naše države. U okviru prezentacije predstavile su i nacionalne parkove Crne Gore, ističući njihovu ulogu u očuvanju biodiverziteta. Članovi Ekološke sekcije su kroz Kahoot kviz na interaktivan i edukativan način provjerili stečeno znanje. Učenice su imale podršku profesorice biologije Ljiljane Jovićević tokom pripreme i realizacije aktivnosti.

ЧУДЕСНЕ ВЕЗЕ МАТЕМАТИКЕ И КЊИЖЕВНОСТИ
Министарство просвјете, науке и иновација финансираће пројекат „Чудесне везе математике и књижевности“, чији је носилац Гимназија „Слободан Шкеровић“, а аутори професори Ц-СБХ језика и књижевности Милош Поповић и Александра Брновић и професорице математике Марија Јаћимовић и Гордана Пејовић. Пројекат је прихваћен у оквиру „Конкурса за суфинансирање научноистраживачке дјелатности у 2025. години (промоција науке и истраживања)“.
Сам пројекат биће релизован кроз три тематски структуриране радионице које комбинују литерарну анализу са математичким појмовима, чиме ће се код учесника подстаћи интердисциплинарно размишљање и истраживачки приступ. Током радионица присутни ће моћи да сазнају на који начине се могу представити приче попут „Пепељуге“ и Кафкине „Метамотфозе“ помоћу Курт Вонегатових графикона, у каквом је односу сложена структура „Хамлета“ са концептом хиперкоцке, те на који начин појмови попут аритметичког и геометријског низа могу помоћи у анализи романа „Видела“ Еленоре Катон, најмлађе добитнице Букерове награде. Биће ријечи и о француском покрету Улипо, његовим истакнутим члановима попут Итала Калвина, Рејмона Кеноа, Жоржа Перека, и њиховим покушајима да направе синтезу математичких идеја и књижевне креативности. Трећа радионица тематизоваће математичке идеје кроз књижевност, уз посебан осврт на роман „Пијев живот“ Јана Мартела, кроз који ће бити представљена симболика математичке константе π. У завршном дијелу ученици ће анализирати причу Алис Манро, добитнице Нобелове награде, о математичарки Соњи Коваљевској, спајајући елементе научне биографије са књижевнотеоријском анализом.
Ученици ће бити благовремено обавијештени о начину на који се могу пријавити за учешће у пројекту.
Strana 2 od 67